Petruta-Antoaneta TUREK-RAHOVEANU
INSTITUTUL DE CERCETARE PENTRU ECONOMIA AGRICULTURII ȘI DEZVOLTARE RURALĂ
E‑mail autor corespondent: turek.petruta @ iceadr.ro
Rezumat: Viticultura în România constituie o activitate tradiţională, dezvoltată armonios, ca rezultat al condiţiilor naturale deosebit de favorabile pe care viţa-de-vie le găseşte pe tot cuprinsul ţării.Viticultura a ocupat întotdeauna un loc important în economia agricolă atât la nivel național, cât și la nivel mondial, fiind apreciată din mai multe puncte de vedere precum: social (sursă de nutriție: struguri, vin, produse tradiționale care provin din aceasta) și economic (valorificarea produselor viticole, comerțul intern, comerțul internațional). Educația, turismul viticol și dezvoltarea socio-economică din ultimii ani si-au pus amprenta asupra consumului de struguri și produse din struguri de către consumatorii români. Consumul și alegerea produselor a devenit o activitate tot mai documentată pentru români. Scopul acestui studiu este de a urmări evoluția consumului de struguri și vin în România cu ajutorul indicatorilor statistici. Analizând perspectivele de viitor în ceea ce privește consumul la nivel național se așteaptă ca până în anul 2025 consumul mediu anual de struguri să depășească 23 kg/locuitor, în situația în care se păstrează același trend analizat în perioada studiată. Pentru dezvoltarea acestui sector au fost acordate o serie de ajutoare financiare și măsuri de sprijin pentru ca fermierii să poată beneficia.
Cuvinte cheie: struguri, vin, produse din vin, consum.
Clasificarea JEL: Q10, Q11,Q18.
Articles 2022Section 1 RO - 2022