Ruxandra-Eugenia POP
INSTITUTUL DE CERCETARE PENTRU ECONOMIA AGRICULTURII ȘI DEZVOLTARE RURALĂ
E‑mail autor corespondent: pop.ruxandra @ iceadr.ro
Rezumat: În cadrul planului de cercetare intern al Institutului de Cercetare pentru Economia Agrară și Dezvoltare Rurală se desfășoară proiectul cu titlul “Studii de marketing pentru produse agroalimentare durabile şi analiza comportamentului de consum, în contextul obiectivelor strategiei europene From farm to Fork (De la fermă la consumator)”. Pornind de la obiectivele strategiei menționate în titlul proiectului, în prima fază, am identificat 4 grupe de produse agroalimentare pentru care se vor efectua studii de marketing, respectiv: fructe cu coajă lemnoasă, fructe, legume și cereale integrale. Lucrarea de față prezintă principalele rezultate obținute în urma metodologiei de analiză utilizate, pentru a contura profilul consumatorilor din România de fructe cu coajă lemnoasă, precum și o formă de validare sau nu a ipotezelor cercetării, folosind programul SPSS în vederea calcului unor parametri de referință pentru studierea sinergiilor dintre variabilele supuse cercetării, independente și dependente, cum ar fi testul hi pătrat sau coeficientul de contingență.
Cuvinte cheie: comportamentul consumatorului, cercetări cantitative, test hi pătrat, coeficient contingență, piața fructelor cu coajă lemnoasă.
Clasificarea JEL: M31, C12
Articles 2022Section 1 RO - 2022